Follow Erkan Arkuttan Güncel Yazılar on WordPress.com

Sizce neden cenaze evinde insanlar Kuran’ı hiç anlamadan dinlerler?


Sizce neden cenaze evinde insanlar Kuran’ı hiç anlamadan dinlerler?

Ölümü düşünmekten kaçmak bir gün öleceğimiz gerçeğini değiştirmiyor.


Siz hiç cenaze evinde bulundunuz mu? Ben yıllardır gitmemiştim, açıkçası bir insanın ardından ağlayan yüzler görmek, sıkıntılı ifadeler duymak beni rahatsız eder. Bir de hiçbir şey olmamış gibi konuşan, yaptığı işlerden, gelecek ay çıkacağı iş seyahatinden bahsedenler vardır aynı ortamda. Sizinle ayaküstü iş muhabbeti yaparlar, ortak bir iş yapılıp yapılamayacağını sorgularlar. Kimi de durmadan yemek hazırlar, sanki insanlar oraya yemeye içmeye gelmişler gibi… Oysa benim aklımda sadece birkaç gün önce yitirdiğim arkadaşım vardı. Bütün bu boş konuşmalar onun şu anda hayatının bittiği, her şeyini geride bıraktığı ve sonsuz hayatına başladığı gerçeğini değiştirmiyordu…

Biz evde otururken kısa bir süre sonra hocageldi ve Arapça Yasin Suresi’ni okumaya başladı. Herkes susup dinledi, kadınlar usul usul ağlamaya devam ettiler. Bende diğer insanlar gibi hiçbir şey anlamadan susup dinledim. Sonra insanlar görevlerini yapmış olmanın verdiği huzurla evlerine dağıldılar, hiçbiri Arapça okunan Kuran’da ne söylendiğini merak etmedi, kimse Kuran’ın Türkçe okunmasını istemedi. Bir insan bile Kuran’daki ayetlerde ne diyor diye merak etmez mi diye düşündüm içimden. Ne Hıristiyanlar ne de Museviler bizim gibiler. Onlar kutsal kitaplarını okuyorlar, düşünüyorlar ve anlıyorlar. Biz ise sadece ve sadece dinliyoruz ama hiçbir şey anlamıyoruz ve hiçbir şey yapmıyoruz.

Eve geldiğimde her ölen insanın arkasından okunan Yasin Suresinde neler yazdığını merak edip Kuran’ı açtım. Surede her topluluğa bir elçi gönderildiğinden ama insanların çoğunun kibirlenerek iman etmediklerinden bahsediyor. Hepimizin öldükten sonra diriltileceği ve Allah’ın huzurunda hesap vereceğimiz bildiriliyor. Allah’ın çok fazla nimet verdiği ama insanların şükretmedikleri söyleniyor. Kuran’a uyanların cennetle ödüllendirileceği, inkâr edenlerin de cehenneme gideceği ve her insanın sonunda Allah’a döneceği anlatılıyor. Surede çok fazla detay var, örneğin günahkârların suçlarını bedenlerinin itiraf edeceği bildiriliyor.

Bugün Biz onların ağızlarını mühürleriz; (günahtan ve sevaptan yana) kazandıklarını, elleri Bize söylemekte, ayakları (aleyhlerinde) şahitlik etmektedir. (Yasin Suresi, 65)

Herşeyin melekutu (hükümranlık ve mülkü) elinde bulunan (Allah) ne Yücedir. Siz O’na döndürüleceksiniz. (Yasin Suresi, 83)

İşte ben ve bunca insan hocanın karşısında aslında bu sureyi dinledik. Ölümden sonra mutlaka hesap vereceğimizi, sonsuza kadar cennette ya da cehennemde kalacağımızı anlatan sureyi…Söylediğim gibi insanlar hiçbir şey anlamadan evlerine geri döndüler. Sanki ağır bir uykuda gibi, rüyada gibiler. Yanlarındaki kişiye ölüm gelse bile bir gün kendilerinin de o mezara gireceğini düşünmeden işlerine dalıp gittiler. Söylediğim gibi artık ben bu hayata neden geldiğimi daha çok sorguluyorum. Bu kutsal kitap bana indirilmişse ve ondan sorulacaksam bu kitabı çok iyi bilmem gerektiğini düşünüyorum. Hayatın içine dalıp giden sonrada mezara gömülen milyonlarca insandan farklı olmak istiyorum. Bana gönderilen kutsal kitaptan habersiz ölmek istemiyorum. Allah’ın huzuruna çıkacağım gün tüm hayatımı şuurlu bir şekilde yaşamış ve Kuran’a uymuş bir insan olmak istiyorum. Öğrendiğim konuları sizlerle paylaşmaya devam edeceğim, görüşlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

Ben kısa bir süre önce Ali Bulaç’ın Kuran mealini aldım, dili son derece güzel ve anlaşılır, herkese tavsiye ederim.

ErkanArkut/milliyet
blogblog.milliyet.com.tr
Bir firmada CEO olarak çalışmaktayım. Sizinle hobilerimi, düşüncelerimi, izlediğim filmleri, tattığım yemekleri ve okuduğum kitapları ve günlük konuları paylaşacağım.

Bir Cevap Yazın

