Follow Erkan Arkuttan Güncel Yazılar on WordPress.com

Din çocuğa layığı ile anlatılmazsa çocuğun ruhu boşta kalır


Din çocuğa layığı ile anlatılmazsa çocuğun ruhu boşta kalır

Çocuğunuzu bu dünyaya değil ahirete hazırlayın


Daha önce yazdığım yazılarda ailem tarafından bana hiçbir dini eğitim verilmediğini, neİslam’dan ne de Kuran’dan uzun yıllar habersiz olduğumu yazmıştım. Böyle Allah’ı tanımadan, kaderimi yaşadığımı bilmeden, sonsuz hayatın var olduğunu bilmeden, sürekli imtihan olduğumu bilmeden çok uzun yıllar geçirdim. Her şey kendi elimde zannettim. Bu yüzden hep üzüldüm, hep sıkıntıya kapıldım ve kendimi suçladım. Sabretmeyi, Allah’a dayanıp güvenmeyi bilmediğim için ruhum hep zorluklarla boğuştu. Allah sevgisini bilmediğim için gerçek sevgiyi de tadamadım. Bakın çevrenizde dinsiz yetiştirilen, barlarda sabahlayan, ne için yaşadığını bilmeden hayatını tüketen milyonlarca genç var dünyada. Kimi uyuşturucu pençesinde kıvranıyor, kimi bir insan uğruna intihar ediyor, kimi de hırsı yüzünden en yakın arkadaşını sırtından bıçaklıyor.

Ben kesinlikle bir anne ve babanın çocuklarına dini eğitim vermeleri gerektiğini düşünüyorum. Çünkü bir çocuğun iman etmesi, Allah’ı tanıması demek hem bu dünyayı hem de ahireti kazanması demek. Bu yüzden çocuğa aile fertlerinden önce Allah ve peygamberleri tanıtılmalı ve sevdirilmeli. Allah’ın varlığını kavrayan çocuk O’nu çok sever, O’nun sevgisini kaybetmekten korkar. Allah’ın cenneti yarattığını, iyi insanlarla ve ailesi ile cennette buluşacağını mutlaka bilmeli. Çünkü ölümü yok oluş zanneden çocuk öfke duyar, bunalıma girer, kinlenir. Oysa ölümün bir son değil, asıl başlangıç olduğu, ölen yakınları ile cennette buluşacağını bilen çocuk huzur dolar, sakinleşir.
Çocuğa, ibadete ilişkin teklifler getirmeden önce ibadetin mantığı anlatılmalı. Sabırlı olmak, güzel söz söylemek, iyilik yapmak, israf etmemek gibi önemli ibadetler çocuğa sevdirilmeli ve uygulama ortamları anne baba tarafından oluşturulmalıdır. Tabağında yemek bıraktığında ”arkandan ağlar” gibi gerçek dışı bir üslup kullanmak yerine, daha gerçekçi ve Kuran’i bir üslupla israf etmenin iyi bir şey olmadığı, bu yiyeceklere ulaşamayan çok fakir çocukların olduğu anlatılmalı.
Çocuğa din anlatılmazsa ruhu boşlukta kalır. Dini çağ dışı görüp dinden uzak, düşünemeyen, sisteme köle edilmiş olarak yetiştirilen çocuklar genelde ukala, saldırgan, çılgın ve kavgacı olurlar. Oysa din ruhun gıdasıdır, insanların neşeli ve sağlıklı olmasını sağlar. Din yok edildiğinde insanların, dolayısıyla toplumların sağlığı bozulur. Bugün Türkiye ve dünyada yaşanan cinnet, cinayet, ahlaksızlık, bunalım, savaş ve zulmün nedeni, dinden uzak yaşamlardır. Bu zihniyete göre, kör tesadüfler sonucu oluşan canlıların bir hayvan kadar değeri yoktur.
Çocuklarımızı şeytanın kurmuş olduğu bu sistemin içinden çekip kurtarmak için lütfen ertelemeden, onlara iman hakikatlerini ve Allah’ın varlığını anlatın. Ve bunu yaparken onlara bir yetişkin gibi davranıp kişilikli bireyler olmalarına vesile olun. Hz. İbrahim’in henüz koşma çağındaki çocuğu ile rüyasını istişare ettiğini ve Hz. İsmail’in de koşma çağında bir çocuk olmasına rağmen olgun ve teslimiyetli tavrını örnek alalım ve imanın insana olgunluk feraset kazandırdığını asla unutmayalım! Yaşı kaç olursa olsun…
Böylece (çocuk) onun yanında koşabilecek çağa erişince (İbrahim ona): ‘oğlum dedi. ‘Gerçekten ben seni rüyamda boğazlıyorken gördüm. Bir bak, sen ne düşünüyorsun. (Oğlu İsmail) Dedi ki: ‘Babacığım, emrolunduğun şeyi yap. İnşaAllah, beni sabredenlerden bulacaksın. (Saffat Suresi, 102)

 

Bir Cevap Yazın

